Voor de KB mochten wij met ons eigen platform een digitaal magazine maken, helemaal in de look en feel van de KB. Aangezien de KB digitale toegankelijkheid hoog in het vaandel heeft staan, moesten wij hier ons ook op aanpassen. Door alles goed met elkaar af te stemmen, zijn wij tot een mooi resultaat gekomen, al zeggen wij het zelf.
Naast het Digitaal Jaarverslag mochten wij ook een Infographic ontwerpen die hier in terug zou komen. Alle cijfers van het afgelopen jaar worden hier visueel weergegeven doormiddel van iconen, illustraties en huisstijl elementen van de KB.
Een visuele weergave met meerwaarde.
Door een optimale gebruikerservaring te creeëren hebben wij rekening moeten houden met de UX/UI. Deze tweede termen moesten naadloos op elkaar aansluiten, zowel achter en voor de schermen. Zo hebben wij gekozen voor maar drie verschillende lay-outs en een vaste balk met navigatie mogelijkheden. Op deze manier kan er geen verwarring ontstaan, hoe er door de pagina's genavigeerd moet worden.
Door de berperkingen van de gebruiker te minimaliseren, moesten wij rekening houden met digitale toegankelijkheid. De KB is al een (semi)overheid verplicht om hier rekening mee te houden. Wij hebben daarom een extra optie toegevoegd omtrent de infographic. Deze kun je downloaden en is helemaal digitaal toegankelijk gemaakt als bestand.
Een optimale gebruikerservaring in
de look en feel van de KB.
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.